Ondernemerskredietdesk opgericht voor vragen en klachten

Ondernemers met vragen over klachten over geld lenen bij banken kunnen vanaf deze week terecht bij de online kredietdesk welke is opgericht door MKB-Nederland, VNO-NCW en de Nederlandse Vereniging van Banken.

Al eerder berichtte de redactie van Lening & Geld Lenen over de moeilijkheden waar bedrijven tegenaan liepen als ze bij een bank aanklopten om geld te lenen, nu komt MKB-Nederland, de vereniging van de Nederlandse banken en VNO-NCW met een heuse online Ondernemerskredietdesk. VNO-NCW en MKB-Nederland zagen ook al lange tijd een stroom van klachten binnenkomen over weigerende banken.

De Ondernemerskredietdesk wilt alle klachten die binnenkomen inventariseren en knelpunten inzichtelijk maken en de omvang van de problemen. Ontvangen klachten kunnen later worden gebruikt om het huidige beleid bij banken en/of de overheid aan te passen.

Ook zal de desk helpen bij het beantwoorden van vragen van bedrijven over leningen en de werkwijze van de banken bij de verstrekking van deze leningen.

Gepubliceerd op 11 november 2009 om 23:39 uur door de redactie.

Reageren